فایرفاکس شما را مخفی می کند

آن دسته از کاربران اینترنت که دوست ندارند در حین گشت و گذار در وب حریم شخصی شان به خطر بیفتد، می توانند از یک نسخه جدید از فایرفاکس استفاده کنند که گشت وگذار مخفیانه در وب با استفاده از ان ممکن است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری سلام، مرورگر یاد شده که Torpark نام دارد توسط گروهی هکر طراحی شده و فناوری به کار گرفته شده در آن مورد تایید یک گروه معتبر به نام Electronic Frontier Foundation می باشد.

این مرورگر از شبکه روترهای اختصاصی خود استفاده می کند تا اطلاعات شخصی کاربران افشا نشود. برای بارگذاری این مرورگر می توانید به آدرس http://torpark.nfshost.com مراجعه کنید.

ادامه آموزش کار با ویندوز Xp (بخش دوم)

نصب ویندوز xp بصورت خودکار و سریع

همانطوری که میدانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید (Clean Install) در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر ، نوع رزولوشن ، کلمه عبور Admin ، شماره سریال ویندوز و ... را پاسخ دهید. این مساله باعث میشود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود. این مساله اگر لازم باشد روزانه تعدا زیادی ویندوز نصب نمایید بیشتر نمایان میشود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده ، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

حال روش کار
1- در سی دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه نمایید : Support ools
2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی نمایید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر بر روی فایل کلیک کنید باز میشود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید
3- بر روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره ای باز میشود. آنرا next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و next کنید : Create a new
4-مطمئن شوید که گزینه windows unattended installation علامت زده شده باشد سپس next کنید.
5- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نمایید در اینجا ویندوز xp پروفشیونال را انتخاب میکنیم. سپس next میکنیم.
6- گزینه Fully automated را علامت بزنید و next کنید.
7- در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده میشود. در این صفحه به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید. نکته ! ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از cd را میدهد بلکه اجازه افزودن فایلهای اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید. ما در این آموزش گزینه زیر را انتخاب کرده سپس next میکنیم : No, this answer file will be used to install from a CD
8- در این صفحه گزینه مربوط به I Accept … را علامت زده و next میکنیم.
9- حال شما صفحه ای را مشاهده میکنید که با کمی دقت متوجه میشوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد میکنید. شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید.
10- بعد از اتمام کار گزینه finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده میشود. شما میبایستی نام فایل را که به صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغییر دهید و یک نسخه بر روی یک فلاپی ذخیره نمایید. 11- از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب نمایید.
12- اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده میباشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورتهای لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز نمایید. شما میتوانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیتهای دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را میتوانید در داخل فایلهای کمکی موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده نمایید. اگر در داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید ، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید
13- فایل را بر روی فلاپی دیسک کپی نماید. سپس کامپیوتر را از طریق سی دی راه اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز به صورت خودکار تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار میدهد.

راز و رمزهای بازی های موجود در ویندوز

از: http://www.tarfandestan.com

حتما شما نیز به مانند تمامی کاربران ویندوز ، برای یکبار هم که شده بازی های موجود در این ویندوز دیدن را دیده اید. این بازی ها به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز نصب میشوند. این بازی ها که شاید به ظاهر بسیار ساده به نظر برسند ، همانند بازیهای معروف دیگر ، پر از رمز و راز هستند! در این ترفند قصد داریم به معرفی رمزهای بازی هایSolitaire ، Pinball ، Minesweeper ، FreeCell بپردازیم.

برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.

بازی FreeCell

1- پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!

2- پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.

بازی Minesweeper

1- برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.
سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.

بازی Pinball

1- پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.

2- پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.

3- پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.

4- پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس توپ را جابجا کنید.

5- پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.

بازی Solitaire

1- پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!

2- پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید!

جستجو به زبان عامیانه

جستجو به زبان عامیانه

در موتور جستجوی جدید «چاچا» کاربران از عبارت و ترفندهای پیچیده جستجو خبری نیست

در دنیایی که موتور جستجوی گوگل حرف اول را در میان جستجوگرهای  شبکه می زند. ارائه موتور جستجوی جدید ریسک بزرگی خواهد بود. با توجه به این که گوگل، یاهو و دیگر موتورهای جستجوی معروف از آخرین امکانات و فناوری جستجو استفاده می کنند و از شرایط مالی فوق العاده ای برخوردار هستند، کمتر شرکتی جرات عرض اندام را پیدا می کند.

اما در این جو سنگین حاکم بر شبکه اینترنت، یک جوان بی باک اهل ایالت ایندیانا امریکا به نام اسکات جونز نقشه های بزرگی در سر دارد. جونز که قبلا با ارائه یک سرویس کامل پست صوتی در دنیای اینترنت برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده بود، باور دارد مانند شرکتهای بزرگی از قبیل مایکروسافت، می تواند جزو رقبای بزرگ گوگل باشد.

این جوان نابغه امریکایی بتازگی الگوریتم و ماشین جستجوگری را طراحی کرده است که می تواند در آینده ای نزدیک برای بسیاری از شرکتهایی جستجوگر مشکل ساز شود.

چاچا نام موتور جستجویی است که از سوی اسکات جونز راه اندازی شده است و آدرس اینترنتی آن www.ChaCha.com  است. بنا به گفته بیش از 3 هزار کارشناس ماهر جستجوی شبکه می توان هر چیزی را از طریق این موتور جستجو در شبکه اینترنت پیدا کرد.

راهنمای آنلاین

کاربران در این جستجوگر می توانند از کمک یک راهنمای آنلاین بهره بگیرند. این راهنما یک نرم افزار آنلاین ارسال و دریافت پیام آنی است. در حقیقت چیزی شبیه راهنمای آنلاین یاهو مسنجر که کاربر می تواند پرسشﻫﺎی خود را بپرسد و در همان لحظه پاسخ خود را دریافت کند. علاوه بر آن، این برنامه می تواند برخی سایتهای مورد نظر کاربر را نزد خود ذخیره کند تا کاربر در زمانی دیگر با مراجعه به این نرم افزار، باز هم از آن سایتها دیدن کند. راهنمای جستجوگر چاچا درکمتر از 20 ثانیه به سوالات شما پاسخ می دهد و در صورتی که پرسش شما قبلا از سوی کاربر دیگری پرسیده شده و در آرشیو موجود باشد، درکمتر از 10 ثانیه برای شما ارسال خواهد شد.

طراح این جستجوگر معتقد است که چاچا برای کاربرانی طراحی شده است که هنوز به کار با موتورهای جستجوگر متداول عادت نکردهﺍند و با ترفندها و روشهای مختلف و پیچیده این جستجوگرها آشنا نیستند.

جونز در گفتهﻫﺎی خود به این موضوع اشاره می کند که بنابر تحقیقات دو ساله شرکت مایکروسافت، به طور میانگین 11 دقیقه طول می کشد که هر کاربر در میان فهرست نتایج به آدرس مورد نظر خود برسد و این زمان اصلاً مطلوب نیست. موتور جستجوی گوگل در کسری از ثانیه بیش از 2 میلیون نتیجه را برای کاربر ارسال می کند که پس از آن کاربران بی گناه مجبورند در بین این همه آدرس و لینک یک آدرس را جستجو کنند.

زبان جستجوی ساده

اصول کار موتور جستجوی چاچا، استفاده ازکلمات و عبارت روزمره کاربران است. یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران با موتورهای جستجوگر متداول شبکه، نا آشنایی با دستور زبان جستجوی آنهاست. آنها می دانند گوگل، یاهو و msn جزو بزرگترین و پیشرفته ترین جستجوگرهای شبکه هستند. اما آنقدر با الگوریتم و ترفندهای جستجو آشنا نیستند تا بتوانند نتایج خوبی را در فهرست نتایج جستجوی خود به دست آورند.

یکی از قسمتهای اصلی در جستجوگر چاچا بخش زیر زمینی آن(ChaCha Underground) است. این قسمت مجموعهﺍی از امکانات 2 سایت اینترنتی MySpace.com و Wikipedia.org را ارائه می کنند. در حقیقت این قسمت یک انجمن است که در آن هر کاربر می تواند خود را در قالب یک پروفایل نمایش دهدو هر کاربری در آن یک سطح را به خود اختصاص می دهد و این انجمن بزرگ مکانی است برای به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات. تشکیل پروفایل و نمایش کاربران در این قسمت، شباهت زیادی به انجمنهای MySpace دارد و ایده اشتراک و انتقال دانش و اطلاعات آن هم از سایت Wikipedia گرفته شده است. در این انجمن بزرگ در ازای پاسخ و راهنمایی انجام شده و همچنین زمانی که صرف راهنمایی کاربران شده است، پروفایل کاربران سطح بندی و بر اساس سطح مبلغی به کاربر پرداخت می شود هر چند این مبلغ برای کاربر حرفه ای که می تواند براحتی گوی پرسش ها باشد، زیاد نیست، هدف چاچا از این کار ارج نهادن به کار این کاربران است. در چاچا هر پروفایل در 4 سطح کار آموز، حرفه ای و استاد (هر کدام 5 دلار برای هر ساعت) و ممتاز (10 دلار در ازای هر ساعت) طبقه بندی می شوند.

منبع: InformationWeek

البته من از روزنامه جام جم (ضمیمه کلیک) به تاریخ یکشنبه 26 شهریور 1385 گرفتم

آموزش متدولوژی و تکنولوژی طراحی وب CIW (بخش اول)

منبع : www.iritn.com

مقدمه

به دوره تکنولوژی و متدولوژی طراحی وب خوش آمدید . این دوره طراحی و صفحه آرایی را و اینکه که چگونه یک سایت را طراحی کنید را به شما می آموزدو سپس برای توسعه وپیشرفت بیشتر آن از ابزارهایی نظیر Front Page 2000 و Home site Dream Weaver MX و ... استفاده می کنید . در طی این دوره شما با جدیدترین ابزارهای طراحی وب نظیر Flashmx و ... آشنا خواهید شد و نیز با تکنولوژی هایی نظیر داینامیک HTML و Style sheet و Java Script و اپلتهای جاوا ، Plug in و چند رسانه ای آشنا خواهید شد .
و نیز ابزارهای طراحی قابل انعطاف و نیز نا سازگاریهایی که بعضی از این ابزارها با مرورگرهای جاری دارند را ملاحظه خواهید کرد . (با ایجاد پروژه ای کلیه مراحل گفته شده تست می شود)
در این درس شما اداره کردن یک سایت و نیز فرآیندهای توسعه آن را فرا خواهید گرفت .
طراحی وب به یک راهکار متفاوت تری نسبت به بقیه رسانه ها نیاز دارد . در طی این دوره شما به فرآیند طراحی از نقطه نظر نگاه یک کاربر سایت نزدیک خواهید شد حال آنکه و نقش یک طراح و مدیر سایت را نیز خواهید داشت و شما در فرآیند توسعه یک سایت با توسعه وب در یک نمونه اولیه در حال انجام کار خواهید کرد .
این مفاهیم و مهارتهای آموخته شده در این دوره شرکتها را (شرکتهای هماهنگ کننده استاندارد وب )قادر خواهند کرد که بر چالشهای رسالت انتقاد آمیز اطلاعات تجاری در محیطهای اینترنت و اینترانت غلبه کنند .
هر فصل با طرح سئوالاتی به شما برای مرور بر موارد گفته شده وبرای آمادگی در امتحان CIW به شما کمک خواهد کرد .

برای یادگیری این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با مهارتهای Windows 98-XP ، اینترنت و طراحی صفحات وب داشته باشند .

ضمنا نیاز است سیستم شما دارای خصوصیات ذیل باشد :

- حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم III
- 64 مگا بایت Ram
- حدود 600 مگا بایت فضای آزاد

اهداف دوره

بعد از گذراندن دوره CIW مهارتهای زیر را پیدا خواهید کرد :
1- توصیف رابطه نزدیک بین تکنولوژی وب و مفاهیم طراحی
2- بیان طرح المانها و انتخاب فونتها و رنگهای وب سایت
3- توصیف اهمیت کارایی سایت برای مخاطبین و توضیح چگونگی برگذاری یک آزمون برای محاسبه کارآیی
4- توصیف اینکه چرا هدایت شدن در سایت مهم است و چگونه مرورگرها آن را کنترل می کنند .
5- توصیف سلسله مراتب یک وب سایت و تعریف قراردهای مشابه آن
6- توصیف عملکرد گرافیک ها در سایت شما
7- توصیف توابع و ابزارهای عکس و انتخاب بهترین قالب گرافیکی
8- جستجوو مطالعه برای اصول طراحی چند رسانه ای و انتخاب بهترین چند رسانه برای سایت
9- توصیف فرآیند توسعه وب
10- نوشتن جملات گویا در سایت و توسعه استراتژی وب و تکنیکهایی برای هدایت از آن
11- توصیف مفهوم کاربردی بودن سایت
12- توصیف فرآیند نقشه های فکری و استفاده از آن در ساختار وب
13- اندازه گیری زمان ، عوامل پیاده سازی سایت و محاسبه زمان Download (بارگذاری)



نمایشنامه – اساس یادگیری

در این دستورالعمل خودآموزی در تمرین ها از شماری نمایشنامه – پایه برای یادگیری استفاده می شود . در این موارد شما احتمالا با موقعیتهای مشابه با آنچه که در مدیریت و حمایت روزانه مواجه می شوید سرو کار دارید . شما اطلاعاتی که نیاز دارید و باید برای آن پرسش کنید ؟ برای محاسبه بهترین راه حل را ایجاد کنید و راه حلهایی برای تمرین هایی که ایجاد کردید در پشت این دستورالعمل خود آموزی ایجاد کنید .
این تمرین ها برای تکامل عملکرد واقعی تمرین و کمک به شروع تفکر انتفادآمیز درباره برنامه های عملی استفاده می شود . به عبارت دیگر این تمرین ها به گونه ای طراحی شدند که شما در دنیای واقعی نیز بتوانید از آنها الهام بگیرید .

ماهیت وب

بیشتر طراحان وب از نقطه نظر نگاه خود به طراحی وب می پردازند، آنها علاقمند هستند که خودشان را با استعارات مشخص و با تبلیغات فراوان نشان دهند. به هر جهت اینترنت برای شما ایجاد تجارت ونیز قابلیتی برای ارتباط نزدیک ارائه می دهد .
کاربران میتوانند اطلاعات و محصولاتی را که در خور نیازشان میباشد را پیدا کنند.
در این دوره شما با انواع ابزار های طراحی آشنا خواهید شد و به طبیعت آنها نیز پی خواهید برد . اینترنت معمولی ترین رسانه واسطه ای است که کاربر را آماده میسازد که تصمیم بگیرد که چه اطلاعاتی را میخواهد و باید برای رسیدن به آن به کجا مراجعه کند. این امر باعث میشود که بر خلاف رسانه های انتشاری، اینترنت یک رسانه تبادلی ( دو طرفه ) تلقی شود.
اکثراً رسانه ها تاثیر گذار هستند و هدف آنها ایجاد علاقه کافی است تا اینکه که سرانجام بتواند تبادل مطلوب راانجام دهند.
ماهیت خواندن یک مجله و یا دیدن برنامه های تلویزیون ذاتی و بالفطره نیست و معمولاً کار انفرادی است. در اصل عمل خواندن مطبوعات یا تماشای برنامه های تلویزیونی بالفطره عملی تبادلی نیست و در حقیقت بین عمل خواندن یا تماشای تلویزیون با عمل تبادل تفاوت وجود دارد. تنها تبادل انجام شده در مورد خوانندگان و بینندگان ، گرفتن اطلاعات از طریق خواندن یک کتاب یا مجله یا تماشای برنامه تلویزیون است. ( بصورت یک طرفه)
بنابراین ایجاد اطلاعات جهت رسانه های گروهی به راهکارهای متفاوت تری نسبت به ایجاد اطلاعات مربوط به اینترنت نیاز دارد.
مشاهدات بی عیب اینترنت مانند ثبت رویداد بر روی مرورگر وب ،دلالت بر درخواست کاربران و واکنش سرور دارد. به عبارت دیگر انجام یک داد و ستد و تبادل می باشد.
بعلاوه با این طبیعت، اینترنت نمیتواند بصورت خطی عمل کند. اگر کاربر تصمیم به انجام داد و ستد و تبادل داشته باشد، ابتدا باید به سایت راهنمایی و هدایت شود، و سپس برای تجارت در سایت بماند و گردش کند و در پایان دوباره به سایت بازگرددو نیز باید در نظر داشت که کاربر میتواند برای انجام داد و ستد در هر لحظه به هر سایت دیگری مراجعه نماید.

هدایت و توسعه وب جاری

پیشرفت وب از چند سال پیش شروع شد اضافه شدن چند رسانه ای هادر وب، دلالت بر پیشرفت وب دارد. این نوع جدید از اطلاعات در حال حاضر در اینترنت قابل دسترس میباشد. محتوای اطلاعات عبوری در اینترنت به عنوان جزء اصلی خیلی از پروژه ها و برنامه ها محسوب میشود.
مزیت عبور اطلاعات در بازتاب اطلاعات و آمار و ارقام میباشد. به این صورت که در زمانی که کاربر آن را درخواست کند از پایگاه داده ها عبور میکندو بدست کاربر می رسند.
اینترنت دومین پیشرفت خود را بعد از ایجاد تجارت الکترونیک در تاریخچه توسعه وب انجام داد.
کارمندان شرکتها و صنایع میتوانند با این توانایی عبور اطلاعات تجاری خود را از خانه انجارسال و دریافت کنندو نتیجه آن خیلی کارآمد تر و پربارتر ازحضوردر محیط کاری میباشد. شبکه داخلی شرکت با بکارگیری وب برای فروشندگان بیرونی و شرکای تجاری میتواند اطلاعات درخواست شده را سریعتر از بیرون انتقال دهند و سلسله مراتب یک تجارت رابه پیش ببرند.
برای مثال شرکت A برای شرکت B کاغذ تولید میکند اگر کمپانی A بخواهد به شرکت B دسترسی پیدا کند این امر با بکارگیری شبکه داخلی شرکت امکانپذیر میباشد . بنابراین شرکت A میداند که چه موقع شرکت B به محموله های دیگری نیاز دارد و نیز شرکت A میتواند نخستین قدم برای تهیه محموله قبل از درخواست از طرف شرکت B را بردارد.

ابزار ها و تکنولوژی

سالها مذاکرات زیادی درباره اینکه چه ابزارهای خاصی در فرایند گسترش وب استفاده میشود، وجود داشت. به هر جهت امروزه خیلی از ابزارهای ویرایشگر وب در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند. این مذاکرات بیشتر پیرامون آن بود که طراحان وب از کدام ابزارها استفاده کنند نه اینکه صرفاً بخواهند از ابزاری خاص استفاده کنند. بطور ایده آل ترکیب کدهای دستی و WYSIWYG بهترین گزینه از نقطه نظر توسعه امروزی است. انجام این عمل ساده زمان زیادی برای توسعه یک سایت HTML با کد نویسی را میگیرد. احتیاجات به روز رسانی اطلاعات مستلزم آن است که بین صفحه وب و یک سایت محلی اتحاد و پیوستگی ایجاد شود. امروزه WYSIWYG از استاندارد خارج شده است.
و از Dream Wearer , Front Page استفاده میشود. در آینده میتوانید تشکیلات خود را به آخرین درجه پیشرفت برسانیدو همواره با زمان جلو روید.
این ابزارهای قدرتمند که در صنعت نیز قابل رقابت هستند در دوره CIW ارائه خواهند شد. این ابزارها با هم هماهنگی خاصی دارند.

رسانه های واسط

طراحان وب باید در مورد دیگر تفاوتهاو مشکلاتی که در طراحی وب در مقایسه با رسانه های دیگر بخصوص چاپ پیش می آید آگاه شوند. در ابتدای زمان طراحی وب ،بسیاری از سایتها بصورت HTML ساده و بصورت بروشورولی با خاصیت وب توزیع میشدند و این شیوه باعث شد که کمپانیها خیلی سریع اطلاعات خود را بر روی وب ارسال کنند . بعلاوه وب به عنوان قلمرو جدید بود که نه سندیتی برای آن وجود داشت و نه اطلاعات معتبری برای تائید اعتبار آن بود.
بیشتر کمپانی ها خیلی زود آموختند که ارسال بروشور بر روی وب موثر تر از استفاده از رسانه های دیگر نیست. به طور کلی در یک جمله می توان گفت صفت چاپ خاصیت خطی داردیعنی از یک خط به خط دیگر و از یک صفحه به صفحه دیگر. .....
ولی وب یک رسانه خطی نیست و به همین سبب خواص متفاوت تری دارد و هنگامی که در داد وستد از آن به عنوان یک قالب خطی استفاده شود خواص متفاوتی از خود بروز میدهد. بیشترین ویژگی متفاوت وب در برقراری ارتباط دو طرفه با کاربران میباشد. صنعت چاپ نمیتواند مشاهدات کاربران را بصورت فرم تخصصی در آورد. ودر یک جمله دیگرمیتوان گفت رسانه وب میتواند امکانات ارتباط دو طرفه را به بهترین صورت انجام دهد و برای کاربر فرم شخصی ایجاد کند. و این پدیده یک ارتباط مستقیم بین تجار و کاربران(خریداران) را برقرار می کند .در طی این دوره شما از ابزارهای زیادی در توسعه صفحات وب بهره خواهید گرفت اما توجه داشته باشید که هدف از این دوره کامل کردن مهارت شما در تمامی این زمینه ها بصورت حرفه ای نیست بلکه هدف از این دوره آگاهی شما از امکاناتی است که هر کدام از این ابزارها به شما میدهند و این شما هستید که در نهایت تصمیم گیرنده اصلی خواهید بود که کدام ابزار فواید بیشتری برای نظام مند شدن مقاصدتان دارد.

محاسبه مهارتهای HTML خود

در این تمرین شما مهارت HTML خود را با ایجاد یک صفحه ساده محاسبه خواهید کرد. شایان ذکر است که مندرجاتی شما بکار میبرید میتواند متفاوت از مندرجات بکار برده شده در این تمرین باشد.

تمرین یجاد یک صفحه وب پایه :

در این تمرین شما یک صفحه وب ساده ایجاد خواهید کرد و توانایی HTML خود را محک میزنید.
1- از الگوی HTML برای ایجاد قالبهای زیر استفاده کنید.
- Table
- Hyper Link ( استفاده از پروتکل HTTP)
- Font
- Image
در این فصل شما با مفاهیم تکنولوژی و ابزارهای مورد استفاده آن و مختصراً با مشکلاتی که برای بکارگیری این تکنولوژی استفاده میشود آشنا شدید و در نهایت مهارت HTML خود را محاسبه کردید.

سئوالات :

1- در طراحی وب مقصود از ابزارها و تکنولوژی ها چیست؟
2- در مقایسه با رسانه های دیگر اینترنت توانایی سازمان دادن به اطلاعات و ارائه نیازهای اقتصادی کاربران را دارد. مطابق با این تعریف اینترنت جزء کدام رسانه محسوب میشود؟
3- به طور مختصر بیان کنید چرا طبیعت اینترنت میتواند در مقایسه با رسانه های دیگر بصورت داد و ستد باشد؟
4- سه قلمرو رشد و توسعه وب در چند سال اخیر چه هستند ؟

مهارتهایی که بعد از خواندن این فصل پیدا خواهید کرد
1- تعیین هویت یک قالب صفحه وب معمولی
2- تعریف ساختار المانها و کاربردشان
3- استفاده از رنگ برای انتقال فرهنگ و نوع صنعت یک شرکت
4- توصیف رنگ در قالبهای عددی
5- انتخاب نوع قلم برای وب سایت
6- توصیف اهمیت فضای سفید

قبل از شروع فصل به سئوالات زیر پاسخ دهید :

1- طبق بررسی های زیادی که صورت گرفته آیا اکثر کاربر ها واقعاً صفحات وب را میخوانند؟ توضیح دهید.
2- سئوال قبل را در نظر بگیرید بیان کنید که چگونه عادت کردن کاربران بر خواندن کاربران بر ساختار صفحه تاثیر گذار می شود ؟
3- کدام مورد مهمتر است : مندرجات ، ساختار و یا انتشار سایت چرا ؟
4- سرعت تقاضای کاربران وب : چگونه صفحه خود را با این تقاضا طراحی می کنید ؟