NOKIA 5800 Express Music حمله ای از جنس موسیقی

منبع: www.p30download.com


NOKIA 5800 Express Music حمله ای از جنس موسیقی
مدت زمان زیادی هست که در سایتهای گوناگون شاهد صحبتهای زیادی در رابطه با گوشی جدید نوکیا یعنی NOKIA 5800 Xpress Music هستیم .
از روی عکسهای دزدیده شده این گوشی کاملا میشد فهمید که ارائه این گوشی توسط کمپانی نوکیا با این صفحه نمایش عریض لمسی و با این ظاهر چیزی نیست جز رقابت با گوشی بسیار محبوب کمپانی Apple یعنی آیفون .

امروز قصد داریم برای شما این گوشی از سری جدید Xpress Music نوکیا را معرفی کنیم ...

این گوشی همانطور که گفتم آمدنش از طرف کمپانی نوکیا هدفی نداشت بجز رقابت با بازار تاچ اسکیرینها. در این بازار داغی که در این روزها توسط شرکتهای مختلفی در این بازار به وجود آمده مثل آیمیت با سری ultimate و HTC با سری فوق العادش یعنی touch و اپل آیفون و ... که خودتان میدانید ، نوکیا هم محصول جدید خود یعنی NOKIA 5800 Express Music را معرفی کرد . این گوشی در نگاه اول یک گوشی با صفحه نمایش عریض با امکاناتی خوب هست اما در اصل نوکیا این گوشی خود را با واژه Express Music در موسیقی یک حرفه ای کرده .

در اولین روزها که عکسهایی از این گوشی به شکل غیر رسمی منتشر شده بود ، طبیعتا اطلاعاتی غیر رسمی نیز در این میان سر زبانها افتاده بود. امکاناتی نظیر دوربین 7 مگاپیکسلی و مجهز بودن NOKIA 5800 به تلویزیون و ریسیور و کلی امکانات دیگر. اما پس از معرفی این گوشی خیلیها شوکه شدن زیرا دیگر از یک دوربین 7 مگاپیکسلی و تلویزیون و ریسیور ماهواره خبری نبود ! امکانات 5800 بد نیست اما هرگز به آن چیزی که همگان فکرش رو میکردند نمیرسه .

امکاناتی که شرکت نوکیا برای این گوشی در نظر گرفته همانطور که گفتم بدک نیست . این گوشی از نظر دوربین مجهز به یک دوربین 3.15 مگاپیکسلی کارل زایس هست که مجهز به فوکاس اتوماتیک و فلاش هست و قدرت فیلمبرداری با کیفیت 30 فریم بر ثانیه دارا میباشد اما دوربین این گوشی به دوربین گوشیهای بزرگ نوکیا مثل N95 و N96 نمیرسد (حالا کاری به 8 مگاپیکسلیهای جدید شرکتهای ال جی ، سامسونگ و سونی اریکسون نداریم. ) حتی در مقابل یکی از پاکت پیسیهای رقیب خود در بازار تاچ یعنی HTC Toch HD حرفی برای گفتن ندارد ولی خوب کارراه بنداز هست .

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردم این گوشی جزو سری Express Music نوکیا هست پس خیالتان از نظر کیفیت صدا و پخش موسیقی راحت راحت باشد چون نوکیا برای این سری از گوشیهای خود از نظر موسیقی و صدا چیزی کم نمیگذارد .

این گوشی دارای GPS و همچنین عملکرد A-GPS میباشد. امروزه GPS در گویشها به یک امکان خیلی خیلی واجب تبدیل شده که واقعا کار آمد هست . بر روی این گوشی نقشه های نوکیا ورژن 2 و برای اولین بار با قابلیت تاچ قرار دارد که شما را در خیلی از شهرهای بزرگ جهان باری میکند و با قابلیت فرمان صوتی کمکیار بسیار خوبی هست زمانی که شما در پشت فرمان ماشین در حال رانندگی هستید .(اما خوب همانطور که گفتم نقشه های نوکیا فقط برای شهرهای بزرگ دنیا هست و در ایران انتظار نداشته باشید که بتوانید از آن استفاده کنید . اما خوب نرم افزار شرکت گارمین به احتمال بسیار زیاد روی این گوشی نصب میشود و در ایران با اینکه همچین آش دهنسوزی نیست اما خوب از هیچی بهتر هست .)

خوب حالا میرسیم به سیستم عامل این گوشی . سیستم عامل 5800 همان سیمبین هست اما اینبار جدیدترین ورژن این سیستم عامل مورد استفاده قرار گرفته است . ورژن سیستم عامل این گوشی Symbian S60 9.4 rel5 میباشد و برای اولین بار هست که مورد استفاده قرار میگیرد .
خوب اگر بخواهیم کمی در مورد سخت افزار این گوشی صحبت کنیم باید بگیم که این گوشی مجهز به 128 مگ SD رم هست و از پردازنده ی 369 مگاهرتزی ARM11 استفاده میکند و این هم بد نیست بدانید که این گوشی دارای 81 مگ حافظه داخلی  و 8 گیگ رم هست که این رم به صورت رایگان در جعبه گوشی قرار دارد البته شما میتوانید آن را به 16 گیگ نیز ارتقاء دهید که این با توجه به Music express بودن گوشی امری واجب میباشد .

از نکات مثبت دیگر این گوشی میتوان به قدرت ارتباطی اینترنتی این گوشی اشاره کرد زیرا این گوشی دارای قابلیتهای HTML \ xHTML خواندن فیدها و همچینین wap2 میباشد که با استفاده از این امکانات و نیز با وجود صفحه نمایش عریض و عالی این گوشی میتوانید لحظات خوشی را برای خود در اینترنت رقم بزنید . راستی این گوشی دارای رادیو FM به همراه RDS هست پس خیالتان راحت باشد با داشتن این گوشی همیشه یک رادیوی خوب همراه خود دارید .
خوب در آخر هم میتوان نتیجه گرفت نوکیا یک نقشه جدی برای بازار تاچ دارد و اینبار با یک گوشی خوب به سراغ این بازار آمده هست و میخواهد که طعم رقابت در بازار تاچ را دوباره بچشد.


جدول مشخصات این گوشی :

 - نام گوشی: NOKIA 5800 Express Music
- پوشش باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 2100 / 900
- سیستم عامل : Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5
- سایز : طول : 111 عرض : 51.7 ضخامت : 15.5
- وزن : 109 گرم
- رنگ بندی : مشکی - قرمز - آبی
- صفحه نمایش : TFT با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ / 360 640x پیکسل 3.2 اینچ
- دوربین : 3.2 مگاپیکسل دارای فوکوس اتوماتیک و دوربین دوم برای مکالمه تصویری و فلاش
- فیلمبرداری : VGA@30fps
- حافظه داخلی : 81 مگابایت
- رم : 8 گیگابایت حافظه (microSD (TransFlash با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت

- بولوتوس : نسخه 2 با A2DP
- اینفرارد : ندارد
- wi-fi : دارد
- GPS : دارد (با عملکرد A-GPS )
- خروجی تلویزیون : دارد
- پشتیبانی جاوا : دارد نسخه 2

- مشخصات باطری : Standard battery, Li-Ion 1320 mAh BL-5J
- در حالت استند بای : 406 ساعت
- در حالت مکالمه : 8 ساعت و 45 دقیقه

 

  تصویر دیگر از گوشی
  تصویر دیگر از گوشی
  تصویر دیگر از گوشی

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 04:01 ب.ظ http://www.sheen.blogsky.com

سلام وب خوبی داری به من هم سربزن در ضمن آموزش دریافت گوشی رایگان از اینترنت.
www.sheen.blogsky.com
تبادل لینک هم میکنیم برای تبادل لینک در قسمت نظر دهی وب نظر بدهید.

ممنون از اینکه سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد