نگاهی به iPhone 3G

منبع: www.p30download.com


نگاهی به iPhone 3G
همانطور که از عنوان مطلب متوجه شدید امروز قصد معرفی گوشی پر صدای کمپانی محبوب اپل یعنی APPLE iPhone 3G را داریم گوشی که با آمدنش همراه خود یک زلزله با شدت وحشتناکی را به بازار آورد . این گوشی با تمام نقص ها و کمبودهای بیشمار خود به گونه ی عجیبی به شدت معروف و محبوب شد.
بی شک آیفون تنها گوشی در جهان است که با این همه نقص یعنی نبود بلوتوس و نداشتن امکان فیلمبرداری برای دوربین و حتی نداشتن قدرت ارسال MMS و کلی اشکال دیگر که در متن بیان خواهیم کرد و با این قیمت نسبتا گران ، این همه محبوب است و در تمامی سایتهای معتبر بررسی تلفنهای همراه به این گونه مورد توجه قرار میگیرد و همیشه درباره ی آن بحث و گفت و گوست.
اگر دقت کرده باشید نکته جالب درباره آیفون این است که این گوشی همیشه یک پای بحث در مورد بازار تاچ اسکیرینهاست ، هر وقت که گوشی تاچ اسکیرینی مورد نقد و بررسی قرار میگیرد امکان ندارد این گوشی در اطلاعات و عکسها با آیفون مقایسه نشود که این به علت دردانه و محبوب بودن آیفون است که تنها دلیلش طراحی فوق العاده آیفون به وسیله کمپانی APPLE است ، اپل خوب می داند چگونه دل همه را با زیبایی به لرزه در بیاورد.

نظرات در مورد آیفون خیلی خیلی متفاوت هستند زیرا افرادی که زیبا پسند هستند به شدت عاشق آیفون هستند (مانند خودم) و افرادی که امکانات یک گوشی برایشان مهم هست اصلا چشم دیدن آیفون را ندارند .
سال 2007 بود که کمپانی اپل رسما آیفون را معرفی کرد . در آن زمان همه محو زیبایی این گوشی شده بودند ، آیفون اولین گوشی تاچ اسکیرین بود که با انگشتان کار میکرد و قدرت چرخش اتوماتیک داشت و همینطور اولین گوشی مولتی تاچ بود و همین باعث شده بود که همگان شیفته اش شوند . پس از مدتی که کم کم دیگر بحثی در رابطه با آیفون نبود و دیگر این گوشی اهمیت گذشته خود را نداشت ، ناگهان APPLE اعلام کرد که مدل دیگری از آیفون به نام IPHONE 3G در راه هست در همین هنگام بود که دوباره همه چیز از سر گرفته شد .
آیفون 3G دارای یک صفحه نمایش قدرتمند 3.5 اینچی با قدرت نمایش 16 ملیون رنگ بود که در این مورد تفاوتی با آیفون معمولی نداشت و تمامی تفاوتها در ظاهر این گوشی در پشت آیفون 3G بود . پشت گوشی حالتی صیقل داده به خود گرفته بود و با دو رنگ براق سفید و سیاه میدرخشید .
تفاوت اصلی سخت افزاری آیفون معمولی و 3G در قدرت پذیرش نصل سوم تلفن همراه یعنی 3G بود دقیقا برای همین هم هست که نام این گوشی 3G هست . آیفون قدیمی زیاد با مدل جدید این گوشی تفاوت ندارد ! همان دوربینی 2 مگاپیکسلی که در آیفون معمولی بود در 3G هم مشاهده میشود و در حافظه داخلی هم با یکدیگر برابر هستند (16 و 8 گیگ).
یکی دیگر از تفاوتهای آیفون جدید در داشتن GPS هست که فقط با Google Map کار میکند . (البته شاید بتوان با نرم افزارهای مختلف این مشکل را حل کرد
اینبار برای فروش آیفون جدید اپل دست به کار جالبی زد . اپل با یک قرارداد با شرکت AT&T فروشی خاص و با امکانات و کمک هزینه های مختلفی را برای آیفون رقم زد که این باعث فروش بیشتر این گوشی شد ولی خوب یک سری مشکلاتی هم در پیش داشت که شما حتما باید همراه خرید آیفون یک شارژ سیم کارت AT&T خریداری میکردید . (یکی از دلایل گرانی این گوشی در ایران همین حق شارژ هست )

  منوی اصلی

قبل از هر چیزی لازم میدانم یک سری توضیحات درباره با تنها دکمه مکانیکی در جلوی آیفون را خدمت شما عرض کنم .
این دکمه در حقیقت دکمه منوی اصلی هست و با فشردن آن در هر جایی از گوشی که باشید به منوی اصلی باز میگردید .
کلید منو کاربردهای دیگری نیز دارد ، مانند زمانی که شما صفحه آیفون را خاموش میکنید با زدن این دکمه دوباره صفحه روشن میشود و یکی دیگر از کاربردهای این دکمه هنگام تهیه یک اسکیرین شات هست که برایتان توضیح خواهم داد .
در آیفون 3G شما میتوانید آیکونها را به صلیقه ی خود ویرایش کنید و برای اینکار تنها کافیست چند ثانیه دست خود را روی یکی از آیکونها نگه دارید تا در منو یک حالت لرزه ایجاد شود ، حالا شما می توانید آیکونها را گرفته و در هر جایی و هر صفحه ای که دوست دارید قرار دهید . )درگ کنید )
یکی از کاربردهای فوق العاده و ابتکاری دکمه ی منو این هست که شما میتوانید به وسیله همین دکمه از صفحه یک اسکیرین شات به راحتی و بدون نیاز به هرگونه نرم افزار تهیه کنید برای اینکار فقط کافیست دکمه ی منو را نگه داشته و سپس دکمه خاموش کردن اسکیرین در بالای گوشی را بزنید در این هنگام صفحه آیفون مانند فلاش دوربین سفید شده و شما صدای عکسبرداری نیز خواهید شنید

منوی تلفن
در این قسمت شما میتوانید تمام تنظیمات و عملکردهای مخصوص تماسهای تلفنی را مشاهده کنید.

این قسمت تشکیل شده از پنج قسمت است :
VoiceMail: این بخش یکی از بخشهای محبوب در آیفون هست که برای پیام های صوتی شما میباشد .
Recents: در این بخش شما میتوانید تماسهای گرفته شده ، دریافت شده و همینطور میسکالها (تماسهای نا موفق ) را مشاهده کنید.
Contacts: این بخش همان دفترچه تلفن هست که البته در آیفون 3G دارای یک آیکون اختصاصی در منوی اصلی نیز میباشد .
KeyPad: یک صفحه کلید برای تماس گرفتن شما .
favorites: این بخش در اصل بخشیست برای افرادی که شما زیاد با آنها تماس میگیرید و یک نوع لیست برای تماس سریع هست .  
بعد از آشنا شدن شما با این آیکون بد نیست بدانید آیفون یک سنسور بسیار جالب در این بخش دارد که شما زمانی که در حال مکالمه هستید صفحه ی گوشی به صورت اتوماتیک خاموش میشود زیرا صفحه مولتی تاچ آیفون به حدی حساس هست که امکان دارد با برخور با صورت و گوش شما عمل کند . در رابطه با نوع عماکرد این سنسور هم باید بگم یک چشمی هوشمند در بالای گوشی سمت راست وجود دارد که به وسیله ی این چشمی گوشی تشخیص میدهد که شما چه زمانی میخواهید با کسی مکالمه داشته باشید و گوشی را نزدیک گوش خود میبرید.


ایمیل
در این بخش باید بگم که اپل انصافا هیچی کم نذاشته .
در اینجا شما میتوانید به ایمیل خود وارد شوید (فرقی نمیکنه چه ایمیلی ، یاهو ، جی میل و ... ) ایمیلها را خوانده ، ادیت کرده یا هر بلایی سرشون بیارید !
در این بخش پس از کلید کردن بر روی آیکون ایمیل لیستی در مقابل شما باز میشود که نوع ایمیل خود را انتخاب کنید : yahoo mail - Gmail - AOL - Microsoft Exchange - Mobile ME بعد از این پنج گذینه ، گذینه ششمی نیز وجود دارد به نام other بلی این یعنی شما میتوانید تقریبا از هر نوع ایمیلی استفاده کنید

همانطور که گفتم آیفون از این نظیر بی نظیر عمل کرده و هیج جایی برای صحبت در این رابطه نذاشته و من به راحتی میگم اگر دنبال یک گوشی میگردید که از این نظر از آیفون بهتر باشه ، وقت خود را بیخود و بیهوده طلف نکنید و اگر آیفون شما را رازی نمیکنه برید پولاتون جمع کنید برای خرید یک لپ تاپ (هرچند میدونم قیمت آیفون 3G در ایران از خیلی لپ تاپها بیشتر هست ).در آخر فقط میتوانم بگم به امید روزی که ما ایرانی ها هم بتوانیم بدون دردسر از اینترنت و نظیر چنین امکاناتی استفاده کنیم.


مرورگر اینترنت سافاری
سافاری مرورگر اینترنت کمپانی اپل هست . (مانند internet explorer که روی ویندوز خود میبینید و برای شرکت مایکروسافت هست ) سافاری اول فقط برای سیستم عامل مک بود اما چند وقتی هست که این مرورگر اینترنت برای سیستم عامل ویندوز نیز عرضه شده و توسط اپل در ویندوز پشتیبانی میشه .
به نظر من سافاری از تمامی مرورگرهای موجود در بازار از سریعتر هست (البته این نظر شخصی منه) اما یک ایراد بزرگ دارد که فلش روی آن اجرا نمیشود ! متاسفانه این مشکل هنوز در آیفون 3G ادامه دارد و اپل هنوز این مشکل را رفع نکرده هست !
البته آیفون برای دوست داران یوتوب که نمیتوانند از اکثر کیلیپهای این سایت استفاده کنند (یوتوب سایتی هست برای اشتراک گذاری فایلهای ویدیویی که اکثر فایلهایش با فرمت فلش هست که البته در کشور ما کلا فیلتر شده یعنی سورسش کاملا فیلتر شده ) چاره ای اندیشیده که یک آیکون قرار داده به نام youtube که کیلیپها را کنورت کرده و برای نمایش در آیفون آماده میکند که البته از کیفیت جالبی برخوردار نیست .


آیپاد
خوب حالا نوبتی هم که باشد نوبت آیپاد هست که خود نمایی کند.
فکر نمیکنم کسی باشه که ندونه آیپاد چیه اما با این حال میگم که آیپاد اگر بهترین هم نباشد جزو بهترین MP3 پلیرهای دنیا هست و مدلهایی گوناگونی نظیر nano - video - shafell - touch و ... دارد.
همانگونه که مشخص هست آیفون نام بزرگ آیپاد را با خود یدک میکشد این یعنی شما هیچوقت از نظر موسیقی در آیفون احساس کمبود نمیکنید. وقتی گذینه آیپاد روی صفحه آیفون خود را لمس میکنید وارد دنیای آیپاد میشود.
آیپاد قدرت دارد موسیقی های شما را در دسته های مختلفSongs - Composers Playlist - Artist - Albums - Videos - Genres - تقسیم بندی کند ، یعنی شما میتوانید آهنگهای خود را بر اساس نام خواننده ، آلبوم ، سبک و ... تقسیم کنید .
زمانی که شما آیفون را در حالتی که در آیپاد هستید به صورت افقی کنید ، با صحنه جالبی رو به رو خواهید شد ، لیبلهای آلبومها در پیش چشمان شما ظاهر خواهند شد و شما به صورت خیره کننده ای میتوانید آنها را ورق بزنید که این از خصوصیتهای فوق العاده دیگر آیپاد هست ( نا گفته نماند لیبلها در iTunes قابل تنظیم هستند )
اگر شما هم مشکل استفاده از آلبومهای غیر استاندارد را دارید یعنی نام خواننده ، آلبوم ، لیبلها و آهنگها و ... را به علت دانلود از سایتهایی که نام خود را برای تبلیغ به جای این اسامی میگذارند نادرست میبینید ، باید بگم نگران نباشید زیرا شما همراه آیپاد ، آیتونز (iTunes) را دارید که شما را با آن آشنا خواهم کرد



اس ام اس
اس ام اس بازها با آیفون خیلی مشکل داشتند چون آیفون در این بخش خیلی ضعیف بود اما باید بگم که در 3G اکثر این مشکلات حل شده و شما به سادگی میتوانید یک اس ام اس را برای چند نفر سند کنید و حتی به وسیله نرم افزار biteSMS اس ام اس های خود را برای دیگران بفرستید
اما متاسفانه هنوز مشکل ارسال MMS حل نشده و شما هنوز نمیتوانید برای دیگران فایلهای صوتی و تصویری ارسال کنید (دقیقا مانند بولوتوس ) .


جی پی اس و نقشه گوگل
یکی از تفاوتهایی مثبت آیفون 3G و معمولی در وجود تراشه GPS هست.
درست هست که در آیفون قبلی وجود GoogleMap بسیار کمک حال نبود GPS بود اما بودن GPS چیز دیگریست که اینبار طعم آن را روی آیفون 3G خواهید چشید.
GoogleMap انصافا یکی از کاملترین و بهترین نرم افزارهای نقشه میباشد که بسیار کار آمد بوده و از امکانات و پشتیبانی بسیار خوبی بهره مند هست . شما در GoogleMap میتوانید مسیر خود را انتخاب کرده و از میزان ترافیک آن باخبر شوید و با خیالی راحت رانندگی کنید و حتی در سفر نیز شما را از اوضاع رستورانها و هتلها و تمامی موارد نیاز در یک سفر با خبر میکند و نیز با اتصال به ویکیپدیا اطلاعات بسیار مناسبی در اختیار شما قرار میدهد.
این هم ناگفته نماند که در حالت عادی GPS آیفون فقط با GoogleMap کار میکند اما ممکن هست با نرم افزارهای خاص این مشکل حل شود. به امید آن روزی که در ایران هم بتوانیم از امکانات کامل GPS استفاده کنیم .


  iTunes

آیتونز در حقیقت سینک کننده ی کامپیوتر شما با آیفون شما میباشد . (سینک کردن یعنی برقراری ارتباط برای ارسال و دریافت فایل ) اگر شما میخواهید فایل ویدیو یا موزیکی را به آیفون خود انتقال دهید چاره ای ندارید جز اینکه از آیتونز استفاده کنید. (آیتونزی که روی کامپیوتر شما نصب شده ) برای اینکار کافیست یک Playlist در آیتونز ساخته و سپس آن را به داخل آیفون انتقال دهید.
توجه داشته باشید برای کارایی بهتر و استفاده بیشتر از آخرین ورژن آیتونز که فعلا 8 میباشد استفاده کنید.
همانطور که قبلا هم گفتم ما ایرانی ها به علت استفاده از آلبومهایی که از سایتهای مختلف دانلود میکنیم همیشه یک مشکل داریم ، که آن هم غیر استاندارد بودن مشخصات آنهاست یعنی نام سایتی که از آن موزیک را دانلود کردیم بجای نام خواننده یا آلبوم قرار دارد. اما حالا با وجود آیتونز شما به راحتی میتوانید تمامی مشخصات آهنگها و لیبلهای را ادیت کرده و تغییر دهید. برای اینکار کافیست فقط آهنگهای مورد نظر را انتخاب کرده ، کیلیک راست را زده و گذینه Get Info را انتخاب کنید.
همچنین شما در این نرم افزار میتوانید از فروشگاه موسیقی اپل یعنی iTune استفاده کنی

APP Store
یکی از بهترین افکار جدید اپل همین App Store میباشد.
APP Store در حقیقت مکانیست برای دسترسی به نرم افزارهای آیفون که بسیار جالب هست که بدانید هر شخصی میتواند نرم افزار نوشته شده ی خود را در این مکان به صورت رایگان یا حتی به قصد فروش در اختیار شما قرار دهد.

شما به سادگی میتوانید یک اکانت APP Store گرفته و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از اینجا دانلود کنید و لذت ببرید

Calendar (تاریخ)
در این بخش شما میتوانید تاریخ روز را مشاهده کنید ، قرارهای خود را تنظیم کنید و آنها را با کامپیوتر خود یا کامپیوتر را با آیفون سینک کنید.
پس از لمس کردن آیکون Calendar این بخش باز میشود ، شما در نگاه اول سه بخش List - Day - Mounth را میبینید
در قسمت mounth شما تاریخ روز را مشاهده میکنید که به صورت معمولی روزهای مختلف و تاریخشان را نشان داده
در قسمت Day شما میتوانید زمان قرارهای روز خود را تنظیم کنید
و اما در قسمت List شما میتوانید لیست کامل قرارهای خود را مشاهده کنید . این هم ناگفته نماند که بخش دیگری به نام Todey وجود دارد که شما میتوانید هرچقدر در تاریخهای روزهای مختلف را مشاهده کردید و یک گشت و گذاری داشتید ، به امروز بازگردید .

 

 

YouTube
یوتوب یکی از محبوبترین سایتهای جهان هست که برای به اشتراک گذاشتن فایلهای تصویری میباشد و معمولا داغترین و پرصداترین ویدیوهای موجود اول در یوتوب قابل دسترسی هستند.
همانطور که قبلا هم گفتم یکی از مشکلات بزرگ مرورگر سافاری نبود امکان نمایش فایلهای فلش هست ، این در صورتیست که فایلهای ویدیویی در سایت یوتوب یا فرمت فلش میباشد اما در آیفون آیکونی وجود دارد که فایلهای تصویری را برای شما نمایش میدهد اما خوب همچین کیفیت مطلوبی ندارد !!!
این هم ناگفته نماند که سورس سایت YouTube به صورت کامل فیلتر شده و اصلا فکر استفاده از این سایت را نکنید !!!




عکس و دوربین
خوب بخش بعدی دوربین آیفون هست ، دوربینی که اصلا نمی تواند شما را رازی کند.
این دوربین 2 مگاپیکسلی فاقد هرگونه تنظیماتی بوده و حتی فیلمبرداری هم نمیکند !!!! بد نیست بدانید که خبری از زوم هم نیست !!! حرف فوکاس اتوماتیک و فلاش هم دیگر نزنید !!
اگر در رابطه با عکسبرداری آیفون بخوام بگم انصافا از نظر کیفیتی در حد یک 2 میگاپیکسلی عالی هست اما خوب این خوب بودن نمیتواند جای فیلمبرداری ، فلش ، فوکاس اتوماتیک ، زوم و کلی امکانات را بگیرد !
پس از گرفتن عکس ، عکسها به آیکون Photos منتقل میشوند . در Photos شما تمامی عکسهایی که روی گوشی دارید را در قسمتهای مختلف مشاهده میکنید و عکسهایی که به وسیله دوربین تهیه کردید میتوانید در قسمت Camera Roll مشاهده کنید. وقتی شما یک عکس را باز میکنید می توانید از سنسورهای گوشی برای چرخاندن عکس (فول اسکیرین کردن ) استفاده کنید فقط کافیست آیفون را به حالت افقی در بیارید و همینطور به وسیله تکنولوژی مولتی تاچ گوشی میتوانید با استفاده از دو انگشت یا با دوبار ضربه زدن در صفحه آیفون روی عکسها زوم کنید.



 

ماشین حساب
خوب حالا میرسیم به بخش مورد علاقه خودم.
ماشین حساب روی تمامی گوشیها وجود داره و یک امکان کاملا معمولیه اما ماشین حساب آیفون کمی متفاوت که براتون توضیح میدم. وقتی آیکون ماشین حساب را لمس میکنید در نگاه اول یک ماشین حساب ساده میبینید که چهار عمل اصلی را میتوانید انجام دهید ولی زمانی که گوشی را به حالت افقی در میارید با صحنه جالبی برخورد میکنید ، این ماشین حساب تبدیل میشود به یک کاشین حساب مهندسی با امکانات کامل که واقعا خیلی جالب هست

خوب در آخر میتوان گفت Apple همچنان زیبایی را ملاک اول خود میداند و امکانات را در درجه ی بعدی قرار میدهد و این باعث کمتر شدن محبوبیت آیفون برای افرادی که دنبال امکانات هستند خواهد شد.
قیمت آیفون در کشور ما فعلا به دلایل مختلفی بسیار بالاست ، شما میتوانید بنا بر انتخاب رنگ و ظرفیت از 800 تومان تا حدود 1 میلیون تومان و حتی بالای 1 میلیون برای مدلهای بدون توربو سیم هزینه کنید.

امکانات گوشی :
- نام گوشی : APPLE iPhone 3G
- شبکه های ارتباطی : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 850 / 1900 / 2100
- سیستم عامل : Mac OS X v10.4.10
- وزن و ابعاد : 133 گرم - طول : 115.5 عرض : 62.1 ضخامت : 15.3
- رنگ بندی : مشکی - سفید
- صفحه نمایش : TFT با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
- سایز : 320x 480 پیکسل 3.5 اینچ
- حالت تاچ اسکیرین : دارد با فن آوری مولتی تاچ
- دوربین : 2 مگاپیکسل
- فلاش : ندارد
- فیلمبرداری : ندارد
- فوکاس اتوماتیک : ندارد
- موزیک پلیر : iPod audio/video player
- بولوتوس : دارد (امکان ارسال فایل ندارد)
- اینفرارد : ندارد
- Wi-Fi : دارد
- GPS : دارد (مجهز به Google Map )

نظرات 2 + ارسال نظر
ali048 چهارشنبه 22 آبان 1387 ساعت 12:08 ب.ظ http://www.giytyonline.mihanblog.com

سلام
سایتتو دیدم ازش خوشم اومد اگه با تبادل لینک موافقی منو با «گیتی آنلاین» لینک کن و بگو با چه اسمی تو رو لینک کنم
بای

ممنون از اینکه به من زدی

patogpc پنج‌شنبه 23 آبان 1387 ساعت 03:42 ق.ظ http://patogpc.blogsky.com

ممنون از لینک کردن من

خواهش میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد