دوربینی با قابلیت دیدن اشیاء زیر لباس ساخته شد

جام جم آنلاین: یک شرکت انگلیسی موفق شد دوربینی را بسازد که می‌تواند از مسافت 25 متری هر نوع سلاح و یا مواد منفجره‌ای را که زیر لباس‌ها پنهان شده است، کشف کند. به گزارش رویترز عربی، دوربین «T 5000» که توسط شرکت «ترو ویژن» ساخته است، می‌تواند به وسیله اشعه «طبیعی الکترومغناطیس» اشیاء را شناسایی کند.

این دوربین که از قابلیت بسیار بالایی در بزرگنمایی اشیاء برخوردار است، همچنین می‌تواند از راه دور اشیاء مخفی شده را ولو این که مردم در حال حرکت باشند، کشف کند.

به‌زعم این شرکت، بدیهی است اعضای داخلی بدن انسان در دوربین نمایان نخواهد شد و اشعه آن هیچ گونه ضرری و یا آسیبی به کسی نمی‌رساند.

این تکنولوژی که در مسائل امنیتی نظامی و غیرنظامی مانند فرودگاه‌های پرازدحام، فروشگاه‌های بزرگ تجاری و مسابقات ورزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، در روزهای 12 و 13 مارس سال جاری در نمایشگاه آخرین پیشرفت‌های علمی که از طرف وزارت امور داخله کشور انگلیس برپا می‌شود به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

«کلیف پیتی» مدیر اجرایی شرکت «ترو ویژن» گفت: اعمال تروریستی در سال‌های اخیر دنیا را به لرزه درآورده است و بر این اساس و به موازات آن طرح‌های پیشگیرانه امنیتی به صورت جدی در همه جهان دنبال می‌شود.

وی افزود: قابلیت دیدن اشیاء معدنی و یا غیرفلزی از مسافت 25 متری به طور حتم می‌تواند یک قدرت اصلی برای تقویت و تکمیل هرگونه سیستم امنیتی باشد.

براساس این گزارش، در حالی که این تکنولوژی ممکن است در شناسایی اشیاء کمک شایانی کند اما ترس این می‌رود که انگلیس به جایگاهی برای کنترل مردم سراسر این کشور مبدل شود که توسط هزاران موسسه تلویزیونی مداربسته صورت نگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد